Veelgestelde vragen

Product

Hoe zet ik het licht aan?

Zet de display aan. Houd vervolgens de onderste knop 3 seconden ingedrukt. Zowel het voorlicht als achterlicht springen dan tegelijkertijd automatisch aan.

Moet ik mijn ketting (riemaandrijving) schoonmaken?

Hoewel de Gates riem smeer- en olievrij is, is het verstandig om de riem zo nu en dan te controleren en schoon te maken als dat nodig is. Een vervuilde riem kan sneller slijten en storende geluiden geven. Met een emmer water, tuinslang en een borsteltje kun je eenvoudig zand, vuil en zout van de riem verwijderen.

Probleemoplossingen

Hoe kan ik een reparatieafspraak maken? / Hoe kan ik mijn fiets laten repareren?

Je kunt eenvoudig een reparatieafspraak bij onze service partner Kwik-fit.

Of maak een afspraak bij ons servicecenter in Assen. Neem hiervoor contact op via info@bijenbike.nl.

Valt mijn reparatie onder de garantie?

Afhankelijk van het probleem zal de reparatie onder garantie vallen.

In de bijgeleverde handleiding, die je bij de aankoop van je BIJEN e-bike hebt ontvangen, vind je de garantietermijnen van de verschillende onderdelen van de e-bike.

Garantie en klachten

Hoe lang heb ik garantie op mijn e-bike?

Per onderdeel is vastgesteld hoe lang de garantietermijn is. In de bijgeleverde handleiding, die je hebt ontvangen bij de aankoop van je BIJEN e-bike, vind je eenvoudig de garantietermijnen.

Heb je hier een vraag over, mail dan naar info@bijenbike.nl

Waar kan ik een klacht indienen?

Ben je niet tevreden met onze service, neem dan contact met ons op via info@bijenbike.nl. Of vul online ons klachtenformulier in.

Bestelling & Bezorging

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?

Als je fiets beschadigd is aangekomen, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons via het ‘contactformulier’.

Wat is de verwachte levertijd van mijn BIJEN Urban-series?

Als je online een BIJEN Urban-series bestelt, dan streven wij ernaar om deze binnen 2 maanden bij je thuis te bezorgen.

Deze langere levertijd heeft te maken met het feit dat je fiets pas wordt geproduceerd op het moment van bestellen. Zo voorkomen wij overproductie.

Moet ik betalen voor thuisbezorging?

Nee, bezorging is volledig gratis!

Welke betalingsmogelijkheden biedt BIJEN aan?

Op dit moment kan er in de webshop alleen worden afgerekend met ‘Betaling via overschrijving’.

Wij werken er hard aan om zo snel mogelijk tot online betaling via Molly over te gaan.